Sunday, January 31, 2010

PAKATAN RAKYAT SEMAKIN GOYAH?



Ia adalah salah satu dari pelbagai taktik musuh untuk hilang mood rakyat dengan Pilihan Raya Negeri Perak, dengan terbitkan isu liwat DSAI, rengangan DAP, jual beli pimpinan PKR dan UG dalam PAS (Isu Khalid dan Dr. Hassan).

Pelbagai pihak telah mengutarakan pandangan masing-masing kes disiplin Khalid dan Dr. Hassan. Ada yang setuju dan ada ramai yang kurang setuju termasuk ahli-ahli PAS sendiri (Exco Pemuda Pas pun ada). Jika hal ini dipandang enteng, kes ini akan berlarutan dan pihak musuh akan mengambil kesempatan.

Ayuh! Fokus kepada perjuangan asal. Ini semua adalah ujian. Tidak kurang kepada mainan pihak-pihak yang cuba menangguk di air yang keruh. Yang penting, pucuk pimpinan Pakatan Rakyat sila ambil tindakan segera. Bukan itu sahaja, isu DAP pun ada malah PKR pun ada.

Inikan PAS, pimpinan wajar lebih pro-aktif kerana dipimpin mereka yang hebat. Takkan nak tunggu TGNA baru terhegeh-hegeh baru nak ambil tindakan. PAS harus lari dari bayang-bayang UG. Gunakan formula terbaik untuk rungkai segala kemelut melanda kini. Jika tidak, selamat tinggal harapan untuk menguasai PUSAT PR ke 13 kelak.

No comments:

Post a Comment