Monday, March 2, 2009

Sidang tergempar DUN di bawah pokok


Perak menjadi tumpuan sekali lagi ekoran keputusan Speaker, V Sivakumar untuk meneruskan juga sidang tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini. Pintu masuk ke bangunan tersebut ditutup dan dikawal oleh kira-kira 100 anggota polis, yang turut mengadakan sekatan jalanraya menuju ke situ.

Akhirnya lokasi persidangan hanya di bawah sepohon pokok! Dari usul yang dipersetujui, MB Nizar adalah MB yang sah dari undi percaya yang dibuat. Usul kedua adalah bersetujui agar mohon perkenan Sultan Perak untuk membubarkan DUN.

Menanti Keputusan….
Kini, dunia masih menunggu keputusan persidangan di mahkamah berdekatan atas prosiding MB Zamri Kudeta untuk menghalang persidangan dilaksanakan.

Kita dapati rakyat Perak semakin kecewa atas apa yang terjadi. Baik PR mahupun orang BN. Bangunan jutaan ringgit, bawah pohon jadi medan bersidangan untuk rakyat! Dewan tidak dibenarkan masuk sama sekali.

Pokok Oh Pokok…..Pokok menjadi saksi. Ada digelar pokok Ipoh, pokok demokrasi, pokok simbol pakatan rakyat, pokok malang demokrasi negara, pokok bakal ditebang penanda hilang seperti ADUN katak melompat parti dan mungkin sebagai lokasi pelancongan yang baru!

No comments:

Post a Comment